De opdracht
Ontwikkel twee websites voor twee verschillende labels. Elk label heeft zijn eigen look-and-feel, maar maakt onder de motorkap gebruik van dezelfde techniek.
Voor Rewire Recruitment & Starz in AI ontwikkelde Sturdy een WordPress Netwerk site met voor beide labels een moderne, eigen uitstraling.
De sites zijn gekoppeld aan ATS Tigris voor een soepele verwerking van sollicitaties.
Waar Rewire Recruitment zich voornamelijk richt op het invullen van sales en commerciële functies, is Starz in AI gespecialiseerd in functies op het gebied van AI. De bedrijven leunen op hetzelfde team van recruiters, maar het design en de content van beide bedrijven is bewust heel anders van opzet. Het hart van een AI-specialist maakt immers een sprongetje op andere content dan die van iemand met een sales of hr profiel.
Twee totaal verschillende designs dus, die gebruikmaken van dezelfde technische structuur. En dat biedt voordelen in development. De sites maken gebruik van blokken waarmee pagina’s worden opgebouwd. Een blok dat wordt ontwikkeld voor de ene site, is door een slim designsysteem automatisch beschikbaar voor de andere. Daarnaast is hosting en onderhoud gedeeld door beide sites, wat een financieel voordeel oplevert in de lopende kosten van de site.
Rewire Recruitment en Starz in AI maken gebruik van het Aplicant Trackin System (ATS) Tigris. Alle vacatures worden vanuit Tigris automatisch op de website geplaatst. Omdat Rewire tweetalig werft en de website dus ook tweetalig is opgezet, is ook de koppeling met Tigris tweetalig ingericht. Engelstalige vacatures komen automatisch op de Engelstalige website terecht, Nederlandstalige op de NL-versie van de website.
Sollicitaties worden via dezelfde koppeling ingeschoten bij Tigris. Zo heeft de recruiter de juiste persoon bij de juiste vacature. Bovendien slaat de website deze gegevens niet op. Daarmee zijn de persoonsgegevens niet te achterhalen van de (publiek toegankelijke) website maar veilig opgeslagen in Tigris. Privacy by design noemen we dat.
Alle vacatureteksten worden dus geschreven in Tigris. Een vacature op de website bestaat natuurlijk uit meer elementen dan alleen de vacatureteksten en -specs. We willen graag een foto tonen, een werken-bij tekst en een stappenplan zodat de sollicitant weet wat hij of zij kan verwachten. De vacatures die automatisch op de site geplaatst worden daarom voorzien van een aantal standaardinstellingen voor bijvoorbeeld beeldmateriaal en een werken-bij tekst. Indien gewenst kan de klant deze standaarden overschrijven op vacature om het nog specifieker te maken.
Elke vacature bestaat uit een vaste set aan data die jobboards in staat stelt om vacatures met elkaar te vergelijken. Denk hierbij aan: Salaris, standplaats, aantal uur per week, etc. Deze data bieden we volledig geautomatiseerd gestructureerd aan volgens het JobPosting schema. Een zoekmachine zoals Google for Jobs leunt volledig op deze gestructureerde data. Is die niet aanwezig, dan wordt de vacature niet getoond. In onze setup hoeft de klant hier niet over na te denken,. Alle gegevens worden automatisch op de juiste manier bij de zoekmachine aangeleverd.