Nieuwe website Jopenbier

De pilsdrinker van nu is de speciaalbierdrinker van morgen. Ontwikkel een nieuwe website die zich richt op het vergroten van marktaandeel voor Jopenbier binnen de totale biermarkt in Nederland. Binnen de nieuwe huisstijl en voorzien van een uitgebreide webshop.

De opdracht

Sturdy Digital werkt reeds sinds 2006 voor Jopenbier. En daar zijn wij behoorlijk trots op! Een relatie opbouwen is een ding, die volhouden is iets anders. Voor de huidige versie van de website is het design aangeleverd door Kerplar, dat een omnichannel strategie voor Jopenbier ontwikkelt en uitrolt. De wbeiste speelt hierin een centrale rol dus dient solide gebouwd en altijd beschikbaar te zijn.

De website is gebouwd in WordPress, de webshop in Woocommerce. De front-end van de website is opgebouwd in ons eigen thema: Sturdy Skeleton. Dit thema is het resultaat van jarenlange (door)ontwikkeling waarin we al onze kennis met betrekking tot SEO-techniek, gebruiksvriendelijkheid en front-end techniek hebben toegepast.

Bekijk hier de website jopenbier.nl

De website

De huidige website is een doorontwikkeling van de website die wij in 2019 voor Jopenbier ontwikkelden. Daarin zat reeds alle gewenste functionaliteit verwerkt. De online winkel is dus verbouwd terwijl die open bleef. Dat is best een uitdaging, zeker omdat dit midden in de onstuimige coronaperiode plaatsvond. Tijdens de diverse lockdowns was er een massale verschuiving van bierverkoop in de horeca, naar bierverkoop online.

In zo een drukke periode is het van groot belang dat de website beschikbaar is en blijft. Bovendien maakt het voor een webshop groot verschil als de shopbeheerder vrijheid heeft in het eenvoudig publiceren van landingspagina’s om acties en promoties te ondersteunen. Sturdy Skeleton bevestigde hier zijn waarde. Nieuwe promoties staan met een aantal muisklikken ingesteld en de verkoop kan starten.

Promoties centraal beheerd

In de website zijn op verschillende plekken promotieposities aanwezig. Bijvoorbeeld voor het promoten van een nieuw chapter (de maandelijkse bieren van Jopen) of een tasting kit.

Om het beheer van deze promoties te faciliteren, ontwikkelden wij een systeem waarmee deze op een centrale plek kunnen worden ingevoerd, terwijl ze door de hele website heen op diverse posities in diverse formaten worden gepubliceerd. Eenvoudig in beheer, groots in effect.

Custom mouse pointer

Is het je opgevallen? Op de website van Jopenbier verandert je mousepointer doorlopend. Een idee van Keplar: de pointer toont steeds relevante content in de kleur van het betreffende bier.

Zowel de kleur als de tekst van de pointer kunnen in WordPress worden ingesteld. De kleur wordt automatisch ingeladen op basis van productinstellingen, de tekst kan door de beheerder worden aangepast. Zo heeft de ene positie meer belang bij de tekst “Shop nu” terwijl de andere beter gebaat is bij “bekijk”.

Jopenbier nieuwe website

Jij, Sturdy, Lydian Zoetman
Sturdy
Benieuwd hoe Jopenbier de samenwerking heeft ervaren?
Jij
Nou en of!
Lydian Zoetman, Jopenbier
Lydian Zoetman, Jopenbier
Op onze 25e verjaardag heeft Sturdy Digital voor craft-brouwerij Jopen een nieuwe website opgeleverd. Het was een race tegen de klok, maar de teams hebben ontzettend hard samengewerkt om de gestelde deadline te behalen
Sturdy
Ja dat was even aanpoten, maar we waren op tijd in de lucht!
Lydian Zoetman, Jopenbier
Lydian Zoetman, Jopenbier
Een waanzinnig verjaardagscadeautje voor ons!
Lydian Zoetman, Jopenbier
Met hun proactieve houding en oplossingsgerichtheid is Sturdy Digital een prettige sparringspartner. De medewerkers hebben een open en heldere manier van communiceren en ze zijn zeer behulpzaam.
Jij
Dat klinkt goed, wil je er verder nog iets over vertellen?
Lydian Zoetman, Jopenbier
Lydian Zoetman, Jopenbier
We werken al sinds 2006 samen met New Fountain, de voorloper van Sturdy Digital. Hun websites zijn helder, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. En dat is precies wat wij nodig hebben.
Sturdy
Dank voor je mooie woorden Lydian! Op een mooie samenwerking, PROOST! 🍻