SEO-techniek
De website verwijdert vacatures automatisch via de API-koppeling. Dat is prettig om het overzicht met gepubliceerde vacatures actueel te houden, maar onwenselijk voor de Google-indexering. Een verwijderde vacature levert immers een 404 – pagina niet gevonden melding op. Veel 404-’s leiden tot verspilling van je ‘crawl-budget (Google hanteert een budget voor het aantal pagina’s dat wordt geïndexeerd). Zonde natuurlijk.
Verlopen vacatures worden daarom door de website in de ‘wachtkamer’ gezet. Een marketingmedewerker van TMI krijgt daar per e-mail een melding van en besluit dan wat er met de verlopen vacature moet gebeuren:
- Mag deze helemaal van de site af? Dan krijgt de URL een aparte status waarmee Google wordt verteld dat de vacature definitief en bewust is verwijderd.
- Staat er echter een vergelijkbare vacature op de site, dan kan de oude URL worden geredirect naar deze vacature zodat de opgebouwde linkwaarde behouden blijft.
In beide gevallen wordt een 404 – pagina niet gevonden voorkomen. Goed voor het crawlbudget in Google en vooral ook voor de bezoeker.
Uiteraard zijn de verschillende content- typen zoals vacatures, events en veel gestelde vragen voorzien van de juiste structured data schema’s. Daarmee kunnen crawlers zoals Google de site optimaal lezen en indexeren. Voor het optimaliseren van de vindbaarheid van de website werkten we samen met SDIM en TMI.
Crawl budget? Redirects?
De manier waarop je een website bouwt kan veel invloed hebben op de vindbaarheid in Google.
Wil je meer weten of technische SEO-oplossingen? Neem dan contact met ons op. Wij vertellen je graag over onze uitgebreide ervaringen in SEO-techniek!